Buliszerű hangulattal, Dries van Noten még nem tért vissza Párizsba
“We just really wanted this moment of joy” Mi csak nagyon akartuk ezt az örömittas pillanatot!”- nyilatkozta Dries van Noten
Cikksorozatunk 2022-es nemzetközi tavaszi-nyári kollekciókból válogat. A teljesség igénye nélkül az anyaghasználat a látvány és a mondanivaló alapján vesszük górcső alá, – nem rejtett szándékkal, – az általunk kiválasztott tervezői kollekciók megszületésének ötletét. A koncepció feltérképezéséhez a felkért társművészek hozzáadott kreativitásával együtt vizsgáljuk a végeredményt.
Az eddig megjelent márkák között egy közös kreatív szál meghúzható. Minden profi divatház amellett, hogy figyelembe veszi a jelenleg vezető divattrendet, mely legfőképp visszanyúl a 60-as 70-es évek ifjúságához, méltó törekvések látszanak kirajzolódni. A designerek megtartva a márkák DNS-ét, – saját megélt, vélt vágyaik, jövőbe vetett hitük, személyes érintettségeik, a csend idején meghallott, felfedezett társművészek felkérésével, egy intimebb és kitárulkozó, önreflekció figyelhető meg. a pandémia idejében.
Maria Grazia Chiuri olasz divattervezőnek a 60-as 70-es évek fiatal ifjúsága az olasz szintipop élő zenéje és egy kortárs képzőművész által létrehozott társasjáték díszlete hívta fel a figyelmünket az eddig kevésbé a fiataloknak szóló Dior márkára. Második Stella McCartney mushroom bőr laboratóriumáról tettünk említést egy igazi „future Hippie” kollekciót láthattunk tőle. Az angol tervezőnő titkos kapuit nagyra tárta, tőle szokatlanabb módon.
Következő választásunk Dries Van Noten 2022 tavaszi / nyári kollekciójára esett.
Dries Van Noten a belga designer még nem tért vissza Párizsba. Kollekciójának bemutatására még nem nyitotta meg a párizsi kifutókat, ahogy sok-sok más tervező sem mutatta be kollekcióját fizikálisan. Bár még idén szeptemberben azt nyilatkozta:
„Sok bennem a bizonytalanság, de remélem, hogy majd akkor sikerül egy kicsit másképp cselekednünk és rendezni egy valós divatbemutatót.” A kollekció bemutatásához felkért művészek egy az általa megélt élményt hivatottak művészien megrendezni, mint egy színházi adaptációt megjeleníteni, azt, amely számára fontos!
Mi a fontos számára? Az öröm a társas együttlét, a szabad érzések kinyilatkoztatása, a szerelem, a színek kavalkádja. Miért kellene szürke vagy teveszőr színű melegítőnadrágban várni a pszichológiai nyomás hatásait, és ezeket átélni az otthonunkban, amikor Dries van Noten úgy gondolja nincs itt az ideje a” szomorú ruháknak”.
Meg van győződve, hogy az általuk átélt élmény óriási! Ennek az ízes, dús, buja őrültségnek a kivetülését egy háromnapos forgatáson örökítették meg Rafael Pavarotti fényképésszel és Albert Moya filmrendezővel.
Miről is szól ez az előadás?
HOLI indiai fesztiválról, https://www.holifestival.org/és annak számos a világban megszervezett társfesztiváljairól, így az Belgiumban megrendezett Tomorrowland fesztiválról https://www.tomorrowland.com/en állít filmszalagra egy élményanyagot számunkra .
Holi a színek a tavasz és szerelem ünnepe. A fesztivál Radha és Krishna örök és isteni szeretetét ünnepeli. A hinduizmusban a női és férfi istenség ősformái. Radha az Isten három fő erejét ötvözi: spirituális boldogság, örökkévalóság, és az egzisztenciális tudat, amelyek a mindenható Úr Krishna felé irányuló szeretetének megtestesülése. Radha a megtestesítője a legodaadóbb szolgálójának, az Úrnak.
“We just really wanted this moment of joy” Mi csak nagyon akartuk ezt az örömittas pillanatot!”- nyilatkozta Dries van Noten
A Tomorrowland a világ legnagyobb fesztiválja. A legmenőbb DJ-kel, és Dries hazájában Belgiumban rendezik meg évek óta…
Színes, kirobbanó, mániákus, eufórikus az új Dries Van Noten kollekció. Fotóinak hangulata összetéveszthetetlenül lázba ejtő. Késztetést élünk meg, -még akkor is ha egyébként a minimalista stílust kedveljük,- hogy végre felvegyünk egy színeset is!
Érdekes asszociáció figyelhető meg az egyes öltözékek és hangulatok és stílusok között. Megfigyelhetjük a 70-es évek hippie stílusát és a kényelmes 80-as évek power karakterét. Vannak, akik teljesen fel vannak öltözve, de van olyan szereplő, aki könnyű ruhában mozog. Érdekes átirata a Holi fesztiválnak.
Ez egy igazi vizuális tűzijáték!!
Van Noten kitűnően ráérez arra, hogy a kitörés elérkezett. Látnokian beleérez abba, hogy azok, akik eddig elfojtották- vagy nem is szerették magukon a színeket, mostanra elfogadják a szélső értékeket. A szélsőségek iránti vágya, nem csak a megszokott nekonstruktív tervezői szemléletében, hanem a színek kavalkádjában ragályosak lesznek a következő szezonban.
Retro, futurisztikus anyagkísérletet végeztek zamatosan Grace Jones zenéjére: kézzel készített szegecses sminkeket, bolyhos felületű jacquard-ot manipuláltak, élénken pigmentált selymet, laservágott felületeket, rojtokat kevertek össze ruhákon és fejeken dúsan, és bátran rétegezve.
A kollekció ötletgazdagságának és annak végtermékként összeállt fotósorozatát, és a videofilm eredményét itt megtekinthetitek.
fotó: Rafael Pavarotti @rafaelpavarotti
rendező: Albert Moya https://www.artandcommerce.com/
make up: Lucy Bridge @lucyjbridge
Haj: Sam McKnight @ hairbysammcknight
Forrás:https://www.driesvannoten.com/
Weboldal: www.driesvannoten.be
Boutique Dries Van Noten Párizsban.
Dries, Baron Van Noten (Antwerpenben, 1958. május 12-én született) belga divattervező és egy névadó divatmárka, amelyet Christine Mathys vezérigazgatóval és üzleti partnerével közösen alapított.
Van Noten szabadúszóként dolgozott egyetemi évei után. Számos helyi tervezőnél gyakorolta a tervezést , mielőtt 1986-ban elindította a férfiruházati vonalát. Még ugyanabban az évben mutatta be első férfiruházati kollekcióját Londonban, a The Antwerp Six kollektíva részeként. Ez egy kis megrendeléshez vezetett a Barneys New Yorktól. Louis (Boston) az elsők között vitte Dries-t az USA-ba, kollekcióját átvitte az óceán túloldalára és Bostonban értékesítette azokat. Jelenleg évente négy kollekciót készít (férfi és női, nyári és téli szezont egyaránt).
2005-ben a The New York Times úgy jellemezte őt, mint “az egyik legnagyobb divattervezőt”. Stílusáról azt mondják, hogy „különc”, és az 1990-es évek trendjei nem kedveztek tervezői koncepciójához, így eltelt több mint tíz év amikor újra radar fölé került munkássága, ami azzal tetőzött, hogy Van Noten megnyerte a az „Amerikai Divattervezők Tanácsának” nemzetközi díját 2008-ban.
2008-ban találkozott Van Noten Cate Blanchett színésznővel és az az Oscar-díjátadóra való Dries van Noten szettet jelentette. Azóta barátságuk , több vörös szőnyeges megjelenést biztosított mindkettőjüknek. További figyelemre méltó vásárlói közé tartozik Mathilde belga királynő vagy Maggie Gyllenhaal színésznő is. 2018-ban a Killing Eve „ Megszállottak Viadala” című televíziós sorozatban evesítik fogalomként a Dries van Noten öltönyt.
Konsánszky Dóra 2021.November 26.
Comments are closed.