Hogyan indultál el a pályán?
A 2003 környékén az az lassan 20 éve dolgozom a hazai médiában a jelmezek környékén ez arra az időre datálható, mikor elkezdtem édesanyám kalapos műhelyében ,megreformálni a hazai kalap divatot. Rögtön az akkori legsikeresebb tehetségkutató egyik versenyzőjének adásról-adásra változó kalapjait készíthettem, miközben a műsor többi versenyzőjének ruháinak gyártásában is részt vettem.
Kép: Schilling Kolos (@schillingkolos) • Instagram-fényképek és -videók
Valami miatt az egyik zsűritag Soma Mamagésa felhívta a figyelmet élő adásban, hogy én készítettem a versenyző kalapjait, ez elég volt, hogy valami elinduljon.
Mivel trendi újszerű dolgokat csináltam, elkezdtek megkeresni a hazai magazinok, mint a Glamour, Elle, Elit, Cosmopolitan. A diva magazinok szerkesztőivel, főszerkesztőivel kezdett kialakulni egy baráti kapcsolat ez nagyon sokat segített, hogy nemzetközileg is érdeklődésre érdemes, különleges darabokat, készíthessek.
A magazinok divat anyagaiban olyan nagy sztárok viselték a kalapjaimat, mint Vanessa Axente, Mihalik Enikő, Palvin Barbara. Sikerült egy két olyan egyedi darabot készíteni amit sok nagynevű stylist elkért, külföldi magazinok így nemzetközi szinten, a Vogue, a német Glamour és több európai Marie Claire magazinokban szerepeltek az általam készített kalapok .
Kép: https://www.instagram.com/p/CPLMth-hKJS/
Az hazai lovaspóló és lovas derbik is kihívás elé állítottak. Az Elit főszerkesztőjének Körtvélyes Évának a kedvenc kalaposa lettem és minden magyar derbin és lovas eseményen az én kalapjaimat viselte.
Szerinted minek köszönheted a sok felkérést?
Szerintem jó csapatjátékos vagyok Szeretek közösen gondolkodni és nagyon inspiráló, ha tehetséges emberekkel dolgozhatok együtt, első felkérést a Nanushka első kollekciójához készítettem, utána hosszú évekig a USE téli kollekciójához készítettem a kalapokat, de készítettem kalapot Zoób Kati, Aeron, Cukovi, Szegedi Kata, Mojzes Dóra, The four és rengeteg tehetséges fiatal divattervezőnek készítettem el a tervei alapján a kalapot a diplomamunkájához. Gondolkodom azon, hogy a későbbiekben kalapkészítő oktatást indítok.
Nemzetközi szinten is sikerült sikereket elérni, mesélnél erről kicsit?
Elysian több kollekciójához készítettem kalapokat, amelyek több alkalommal eljutottak a milánói Fashion Weekre és a pandémia alatt a párizsi butikokból érkezett megrendelés, nagyon jól esett.
Itthon hol találhatóak meg a kalapjaid?
A Treasure Budapestben találtam meg azt a partnert, aki megfelelően tud képviselni a magyar piacon, itt személyre szólóan tudunk téli/őszi, tavaszi/nyári kalapot vagy nyári panama kalapot készíteni a kedves megrendelőnek!
Kalapkészítésen kívül mással is foglalkozol, mesélnél erről egy kicsit?
Kalapkészítésen kívül stylistként is sok öröm ért a pályán, ezen a területen is voltak olyan momentumok, amire szívesen emlékszem vissza. Mivel a szüleim egy textilipari gyártó cégben voltak érintettek, édesanyám több diplomás textilmérnök, mellette kalapkészítést is tanult, ebben nőttem fel, tőle mindent megtanultam a szakmáról.
A második kedvenc tevékenység a styling és jelmezterv, mert a különböző felkérések, folyamatosan tágítják a határokat. Stylistként voltak nagyon fontos pillanatok, amikor segíthettem és működött a dolog Pápai Jocival az Eurovíziós Dalfesztivál Kijevben, majd Tel-Avivban, amelynek köszönhetően több száz millió ember láthatja a munkámat. A Nemzeti Vágta jelmezeinek tervezésében és kivitelezésében, már 15 éve részt veszek.
Kép: Schilling Kolos (@schillingkolos) • Instagram-fényképek és -videók
Készítettem rengeteg videót, többek között Martin Jensen Solo dance című dala átlépte az 50 milliós megtekintési számot. Szakmai berkekben biztos értik, hogy dolgozhattam a The Traktor által rendezett reklámban, de dolgozhattam a Rapülők koncerten a Papp László Arénában, számos videoklipben, reklámfilmben.
Hogyan lehetséges, hogy nem ismernek többen az országban?
Nem vágytam országos ismertségre, fontosabb, hogy szakmán belül szeressenek, tudják, hogy számíthatnak rám, szívesen részt vettem tv műsorokban, de inkább gyártani szerettem, mint szerepelni.
Első ilyen alkalom Berlinben történt velem, amikor megkértek, hogy segitsek a főszereplők jelmezeit elkésziteni. A Berlin Calling című film főszereplőjének personal styling-ja voltam és rengeteg sok izgalmas feladatom volt. Akkoriban nem voltam még rutinos és megelégedtem, hogy a film végén a creditben feltüntetik hogy special thanks for Kolos Schilling most már bánom, mert jól mutatna az imdb profilomban.
Aztán sorra jöttek a filmek, itt is kaptam jelmeztervezői feladatokat világsztárokkal dolgozhattam a Styria című filmben például, de ezzel párhuzamosan folyamatosan kalapokat is csinálhattam, a Budapest Noir, Swing című filmekhez. Készítettem jelmez tervet és jelmezkivitelezést a Butikhotel című Rtl sorozatban, a Paraziták a paradicsomban című magyar filmben.
Melyik a jobb egyedül dolgozni, vagy együtt dolgozni egy jelmeztervezővel?
Amikor egy jelmeztervezővel együt dolgozom, akkor bele kell élni magamat a gondolataiba, pont úgy mint amikor egy divattervezővel gondolkodunk együtt a kollekció részletein.
Hihetetlenül izgalmas és motiváló feladat, korabeli historikus kosztümökkel megteremteni egy kor atmoszféréját. Izgalmas kihívás, az anyagbeszerzés a nemzetközi piacról.
A 2021 es évben a Hadik című film jelmez kivitelezésén dolgoztam, mint costume supervisor. Ez az Egri csillagok óta készült legnagyobb hazai gyártású kosztümös film, így alkalmam nyílt beletanulni a 1750 környéki magyar huszár és osztrák és porosz császári ruhák es fejfedők világába.
Kép: https://www.instagram.com/p/CWOLSH_otnv/
Mik a terveid a jövőre?
Szeretnék az online térben is jelen lenni, hiszen a kalapforma gyűjeményemmel nagyon sok filmhez tudnék kalapokat gyártani, mert akkor tudsz megcsinálni egy kalapot, ha rendelkezel a formázásához szükséges fa minta és vasaló formákkal. Nekem a XX. század minden időszakából van bőven.
Videó: https://www.instagram.com/p/CM9xbdQBe61/
Most nagyon fontos a fenntarthatóság, a környezettudatosság, a recycling, amire egy kalap nagyon jó példa lehet, hiszen bármikor újra forró gőz segítségével egy új formára húzható és egy teljesen új fazonra változtatható.
Comments are closed.