Hogyan lettél főszerkesztő? Az élethez szerencse is kell?
Éppen Kanadába csomagoltam, mert a férjem kanadai- egyiptomi állampolgár, és arra készültem, hogy új életet kezdek, amikor felhívtak, hogy jön Magyarországra a GLAMOUR magazin, érdekel-e? Más márkanevet szinte nem is tudtak volna mondani, ami miatt maradtam volna. Egy évre terveztem, hogy megpróbálom, vajon meg tudom-e ugrani egy magazin főszerkesztését, de már tizenhét évnél tartok. Természetesen hiszek a szerencsében is, de a kitartásban és az akaratban sokkal jobban. Megszerezni egy munkát, partnert, bármit sokkal egyszerűbb, mint megtartani. Utóbbihoz tényleg hit kell, szorgalom, odaadás és eltökéltség.
Hogyan tudod menedzselni ezt a pozíciót ilyen hosszú ideje? Mi volt a legnagyobb kihívás?
Számtalan kihívás elé állít az élet nap mint nap, csak az utóbbit említeném, ami a kreatív csapatmunka home officeból . Az elmúlt több mint tizenhét év alatt nagyon sok tapasztalatot szereztem, van, amiből sokat tanultam, van, amit kihagytam volna, de ami a legfontosabb, hogy sikeres, népszerű magazint, platformot szerkesztünk nap mint nap a kollégáimmal, melyek sokat hozzáadnak a nők életéhez. Rendszeresen megkérdezik tőlem, hogy nem unom-e, nem gondolkozom-e változtatáson? A világon az egyik legváltozatosabb munkám van, remek kollégáim, sok-sok kreativitás vesz körül, én is megvalósíthatom az ötleteimet, miért is unnám magam? A menedzselés részét kedvelem egyébként a legkevésbé, én szerkesztőnek születtem, ezt a munkát hivatásként végzem.
Hogyan fér össze a család és a karrier, mit tudsz tanácsolni azoknak akik számára szintén fontos a karrier de ott a családjuk is?
Nagyjából semmit, mert nem lenne stílusos és legitim, ha egy munkamániás adna életvezetési tippeket. A férjem szerint én azért pihenek, hogy újra tudjak dolgozni, és ebben is, mint sok minden másban, igazat kell adnom neki.
Mi az a legújabb “divatőrület” ami megfogott?
A tiktokozás. Szerencsére nagyon sok dolgom van, így nem tiktokozom el az életem, de kétségtelen, hogy nagyon addiktív felület, és sok esetben nagyon vicces. A Ringier Axel Springer kiadó Digital Media Campus oktatási programjának a keretében a Post4Rent-tel és Boroznaki Gergővel, és a Corvinus Egyetem kutatóival elkészítettük a Tiktok 2020-as magyar körképét, és most készül a 2021-es is.
Link:
Szerinted hol tart a print majd öt év múlva?
Újra sokkal nagyobb rangja lesz egy kinyomtatott kiadványnak. A minőségi, sok kreatív munkával készített magazinok, könyvek igazi értéket jelentenek most is, de az elmúlt tizenöt év kommunikációs forradalma és dömpingje után még jobban felértékelődnek. Egyre kevesebb ember lesz képes elkészíteni ezeket, már most is érzékelhető a nagyon igényes szakemberek hiánya. Nem mindent kell persze kinyomtatni, de amely kiadványokra lesz kereslet, azok továbbra is kiállásokat képeznek majd a kommunikációs zűrzavarban. Maguk a kiadványok is hírnek, értéknek számítanak.
Honnan jönnek az ötletek? Vagy kintről kapjátok?
A magazin tartalma szinte teljesen a saját alkotásunk. A nemzetközi hálózatunknak persze megvan az az előnye és ereje, hogy kollaborálhatunk egymással, tudunk átvenni anyagokat, és tőlünk is vehetnek át képeket. Szövegre még nem volt precedens, de ez érthető, ki az ördög olvas egyáltalán magyarul? Vannak közös, nemzetközi projektjeink is, a szupersztárokhoz leginkább egy ilyen együttműködés keretében tudunk közel kerülni, de az igazán izgalmas anyagok mégis azok, amiket mi találunk ki, és mi is valósítunk meg. Ez adja a magazin több mint kilencven százalékát. Már arra is tettünk kísérletet a GLAMOUR BOOK kiadványunkkal, hogy minden egyes kép, szöveg teljesen exkluzív, és soha, sehol máshol nem jelenik meg, még online sem kerül ki. Ezeket a kiadványokat felfoghatjuk úgy is, mint gyűjtőknek szánt kordokumentumokat. A 2021-es első számban az volt a fő témánk, hogy vajon hogyan érzik magunkat a magyar nők? Ez a téma bennünket egyébként is évtizedek óta érdekel, ezért is tesszük fel ugyanezt a kérdést a GLAMOUR Women of the Year 2022-es jelöltjeinek is. Végre őszintén beszélünk! Mennyi időt kellett várni erre!
Hogyan működik együtt a print és a közösségi média. Mik azok a tartalmak amik ütnek az online felületeken?
A különböző felületek időnként összetalálkoznak a témák tekintetében, próbálunk metszeteket teremteni, de ugyanazt a témát többnyire másképpen kell feldolgozni az egyik és a másik felületre. Ebben rengeteg kreatív lehetőség van, és természetesen sok-sok kihívás is. Mondok egy példát: tudjuk, hogy a cikkeket már hallgatni is szeretnék az olvasóink. Idő lesz, mire eljutunk oda, hogy ez választható opció legyen az oldalunkon, azaz, ha menet közben vagy, meg is hallgathass egy cikket. Online természetesen sokkal felületesebben tájékozódnak az emberek, hamar eltürelmetlenednek, és természetesen megvannak azok a témák, amikre sokkal többen rákattintanak. Próbálunk harmonikus, az élet nagyon sok területére kiterjedő tartalmat kínálni, és bízunk abban, hogy az igényes tartalmak egyre keresettebbek lesznek online is.
Mik azok a márkák amiket igazán szeretsz? Hol szoktál online vásárolni?
Nem szívesen reklámozok márkákat, de azoknak a darabjait nagyon szívesen viselem, melyek ökotudatos változtatásokat eszközölnek, inkluzívan gondolkodnak. Nekem nem nehéz az ökotudatosabb viselkedés, hiszen a gyerekkorom egy részét a hiánygazdaságban éltem meg. Ma mesterségesen teremtenek a cégek áruhiányt, hogy a termékeik iránti keresletet felhájpolják. Én még élénken emlékszem arra, amikor két színű tornacipő volt a boltban és egyik sem tetszett, ezért magunk díszítettük ki a cipőnket. Valahogy ugyanez a korszak jön, csak most más az ok, ami miatt önmegtartóztatást kell gyakorolnunk. A divat iránt rajongó emberként nem volt könnyű végig nézni, ahogy egyre kevesebbet érnek a kreatívan és sok-sok munkaórával létrehozott ruhadarabok: maximum egy poszt, kétszeri viselés, egy jó este, és már nem is érdekes tovább! Azokat a darabokat keresem, amikhez kötődni tudok, amiket etikusan készítettek, amik kényelmesek, nem dominálják a megjelenésemet.
Van olyan ruhadarab amiről sosem mondanál le?
Nincs. Semmilyen tárgyhoz, dologhoz nem kötődöm ennyire. Persze a Tipton napszemüvegemet azért hiányolnám nagyon, ha épp a szemembe sütne a nap, mielőtt megittam volna a reggeli kávémat, és amikor azt hittem, elveszett, vettem gyorsan egy újat. Persze aztán meglett, de így legalább kettő van. Biztos, ami biztos!
Mit szoktál szabadidődben csinálni illetve mivel foglalkoznál ha több szabadidőd lenne?
Olvasok. Ez egy olyan tevékenység, ami nem fogy ki, mint a Netflix-sorozatok. Ha több szabadidőm lenne, utaznék. Sok helyen nem jártam még, ahová nagyon vágyom, és szerintem az életemet is megváltoztatják majd, ha egyszer eljutok.
A jövő évi Fashion Awards-ra ki az, akit mindenképp jelölni fogsz?
A kollégáimat, akikre van rájuk szabott kategória. A GLAMOUR-nál dolgozik a divatszakma krémje.
Melyik díjat adnád át szívesen? és miért?
Bármelyik díjat szívesen átadom. A divat rengeteg ember munkájával alakul, akik hatnak egymásra, közösen alkotnak, így számomra minden csapattagnak öröm átadni a munkája elismerését.
Bemutatkozás:
Maróy Krisztina 2004 óta a GLAMOUR magazin és a Glamour.hu alapító főszerkesztője. Az Elte Bölcsészettudományi karán végzett magyar és esztétika szakon, jelenleg a MOME doktorandája, a divat és a média kapcsolatát kutatja A Ringier Axel Springer Digital Media Campus nevű oktatási programjának itthoni vezetője.
2021.12.31 Szinte Loránd
Comments are closed.